Dedicated to the Memory of AmIAnnoying.com's BruceFollow Us on Twitter
Am I Annoying.com
Search Celebrities (By Last Name)
Search Collections
 Go
Advertising
In The News
 
Voting Station
Sky News
Please vote to return to collections (Voting Results will appear on Right Sidebar).
TV Network
    (June 1988- )
    British multimedia corporation
    First television broadcast was on 5 February 1989, at 6 pm
    Owned by Sky plc; majority-funded and distributed by 21st Century Fox
    Programs include 'Sunrise,' 'The Bolt Report,' 'The Pledge,' 'Swipe,' 'PM Agenda,' 'The Friday Show,' 'Hinch Live,' 'Richo,' 'Pyne & Marles,' 'PVO NewsDay,' 'Jones + Co,' 'First Edition,' 'The Cabinet,' 'Sportsnight with James Bracey,' 'The Dalley Edition,' 'Ian King Live,' 'Sophy Ridge on Sunday,' and 'Paul Murray Live'
    Affiliated channels include Sky News International, Challenge, Pick, Real Lives, Sky Atlantic, Sky Cinema, Sky Sports, Sky Business, Sky Weather, and Sky Election
    Media personalities include Kay Burley, Adam Boulton, Colin Brazier, Eamonn Homes, Jeremy Thompson, and Martin Stanford
    Motto is 'First for Breaking News'
    Executive head and editor-in-chief is Stephen J. Adler, since June 2006
    Rupert Murdoch is an affiliate.
    It has been accused of engaging in tabloid-style 'yellow journalism.'
    Because they share a distributor, it has inspired comparisons to its American counterpart Fox News.
    They were accused of exhibiting pro-Louise Woodward bias by airing wall-to-wall coverage of her Boston murder trial, in 1997.
    They have been accused of fabricating or staging scenes for coverage on several occasions.
    One expose which revealed that a report by James Furlong, with the Defense borough, contained fabricated information, resulted in his resignation (he later committed suicide).
    They received complaints over their coverage of the MH17 plane disappearance, after Colin Brazier rifled through a missing passenger's luggage during a live broadcast. The network later issued a public apology (Jul. 2014).
    Skype had difficulty getting an EU-wide trademark for its brand because a court deemed its name is too similar to the broadcaster (2015).
    They are wholly despised by Paul Joseph Watson who has accused them of exhibiting anti-Brexit sentiment, calling them ' a cancer' and 'worse than the BBC - and that's some insult.'
    It started out providing hourly radio news updates to networks in the UK and Ireland.
    It has a reputation as more inventive and energetic than its more 'prestigious' competitor, BBC.
    They won a BAFTA award for their coverage of the 2001 World Trade Center attacks.
    They have been named Royal Television Society's News Channel of the Year, on ten occasions.
    They beat out BBC and Al-Jazeera for Best News Channel at the Broadcast Digital Channel Awards (2007).
    They won an International Emmy for Breaking News award for their 'fast and accurate' coverage of the 2005 London Bombings.
    It was the first British multimedia corporation to feature embedded video content of main news, as well as social networking connections.
    They were the first news organization transmit radio news reports that Mother Teresa had died (done fatefully in the middle of coverage of her good friend Princess Diana's funeral).
    Sky journalist Mark Stone was detained, along with his cameraman, on live television while on assignment in Tiananmen Square for violating Chinese state censorship laws (Mar. 2013).

Credit: BoyWiththeGreenHair


    For 2018, as of last week, Out of 4 Votes: 75.00% Annoying
    In 2017, Out of 98 Votes: 54.08% Annoying
 
Annoying Collections
Site News