Dedicated to the Memory of AmIAnnoying.com's BruceFollow Us on Twitter
Am I Annoying.com
Search Celebrities (By Last Name)
Search Collections
 Go
Advertising
In The News
 
Voting Station
Reuters
Please vote to return to collections (Voting Results will appear on Right Sidebar).
Organization
    (October 1851- )
    International news agency
    Headquartered in Canary Wharf, London
    Established by Paul Julius Reuter, at the London Exchange
    Purchased by Thompson Corporation (April 17, 2008)
    Division of the Thomas Reuters Corporation
    Transmits news in more than 200 cities in 94 countries, in about 20 languages (as of 2017); Employs up to 2,500 journalists and 600 photojournalists
    As of December 2012, President, CEO, and Editor-in-Chief is Stephen J. Adler
    They have repeatedly been accused of displaying 'anti-Israel bias' in their articles.
    They have been accused of suggestively doctoring photos to misrepresent the 2006 Israel-Lebanon conflict.
    Their policy of 'not using the word terrorist' in stories (to refrain from 'emotional terms') drew criticism.
    The controversy was inflated global head Stephen Jukes telling media reporter Howard Kurtz:: 'We all know that one man's terrorist is another man's freedom fighter ... We're trying to treat everyone on a level playing field, however tragic it's been and however awful and cataclysmic for the American people and people around the world.'
    Dave Schlesinger went so far as to complain to the New York Times about Canadian newspapers' inserting the word 'terrorist' into articles centered on the War on Terror, citing a wish to 'protect' his readers and 'editorial integrity' (Sept. 2004).
    Their Brazilian affiliate was accused of deceptively modifying an article containing an interview with Brazilian ex-president Fernando Henrique Cardoso about the ongoing Petrobrás scandal, to reflect the administration more favorably (September, 2015).
    Decades-long veterans of the organization have complained that it has taken to housing 'climate change deniers' who refuse to publish articles about global warming (its former deputy editor-in-chief admitted to being a 'climate change skeptic').
    They eliminated 2,000 worldwide jobs out of its around 50,000 employees, citing budget cuts and restructuring (November, 2016).
    Its origins are rooted in the days of the 1848 German Revolution, when its founder distributed pro-revolutionary pamphlets.
    It had a reputation for regularly being the first international news organization to 'get the scoop' from countries abroad.
    For example, they were the first foreign news entity to break the news about Abraham Lincoln's assassination (1865).
    They pioneered the use of radio to transmit news internationally (1923).
    They were the first major news organization to beak the story of the building of the Berlin Wall (1961).
    They later would become the first major news organization to publish a story reporting that the Berlin Wall had been breached (1989).
    Correspondent Anthony Grey was detained and imprisoned for 27 months, by the Chinese government, from 1967 to 1969 (he is believed to be the first journalist hostage of the 20th-century).
    They have lost correspondents covering violence in Somalia, Sierra Leone, Iraq, Thailand, and Syria, over the course of a twenty year period (between 1993 and 2013).
    They admirably at least attempt to be nonpartisan (albeit if with a tint of customary liberal-bias).

Credit: BoyWiththeGreenHair


    For 2018, as of last week, Out of 106 Votes: 48.11% Annoying
    In 2017, Out of 135 Votes: 67.41% Annoying
 
Annoying Collections
Site News